FOTOĞRAFLARIM VE SÖYLETTİKLERİ

FOTOĞRAFLARIM VE SÖYLETTİKLERİ

https://www.instagram.com/sertacsamur/?hl=tr


Gözyaşı (eşk, sirişk, girye, yaş, nem) kavramı ne zaman haiz olduğu vazifesini yerine getirir?
Aşktır gözyaşının kaynağı. Aşktan fışkırır gözyaşı. Tane tane mi dökülür? Hayır, şelaleleri çağlatacak kadar gürül gürül akar.

Gerçek hayatta yaşanan sıkıntıların ifadesi olan gözyaşı; gözpınarlarından dökülen tuzlu ve ılık bir su mudur sadece? Aşığın dilidir oysa. Tek bir damlası yetmez mi dilinin uzanamayacağı yerlere.
Aşk aleminde "deniz, deryâ, ummân, sel, mevc, bârân, tûfân, gird-âb, gird-bâd, Ceyhûn, tûgyân," olsa da fark etmez. Pencereye çarpıp ağır ağır inen bir yağmur damlası yeter sevgilinin gönlündeki ateşe. 

Yağmur yüklü bulut gibi gözyaşı ile doludur: aşığın kalbi. Aşığın gözünden sel olup akan yaşlar, sevgili kalbinde değer ifade etmelidir. Yoksa ne kalp kalır boşlukta ne de yaş. Çöle dönmüş ise sevgilinin kalbi neye yarar aşığın kuru gözyaşları. Aşkın verdiği sıkıntılara tahammül etmeye çalışırken aşık, döktüğü  kuru gözyaşları onu hüznün ve sıkıntının baştacı yapar:

Kalple kaplı bir sırdır aşk. İçinde akıttığı yaşlarını hiç mi dışarı atmayacak. Olur mu öyle şey! Yaştır akar yolunu bularak usul usul. Sudur girdiği her şeyin şeklini alan. İşte sorun tam da buradadır. Suya güven olmaz. Ele verir seni kalbindekinin şekline girerek. Akan her gözyaşında görür gözler aşığın aşkını. Yanağında resmini çizer cümle aleme.

Kurumayan bir pınardan gelir. Suyun kaynağı kalptir. Kalbin kaynağı ise aşk. Aşk biter mi kalbin en ulu orta yerinde. Kurur mu güneşe aldanarak sıcaklığından. 

Göz kapıdır yaşlarına yol vermek için. Tutamaz bırakır, gider. Kalpten çıkan yaşlar kapıda durdurulmaz akar gider sahilsiz bir denize.

Sen çeşme mi sandın onu şılır şılır akarken. Aşığın aşkına gösterebileceği yegane sahip olduğu kıymetlisidir yaşları. Aşkına verebileceği iki damla gözyaşından başka neyi vardır ki! Bundan dolayı kuruması yasaktır.
Zaten sahibi de değildir bunların. Emanettir ona sevgiliden. Su kaynağı değil adeta teselli kaynağı olmuştur aşığa. Sevgiliden kalan tek teselli.

Sevgili kalptedir. Kalp kırmızıdır. Sevgiliye akan yaşlar da kalptedir. Kan kırmızısıdır bundan dolayı aşığın akan yaşı. Saltanatını kurduğu kalpte en üstte batmaz bir şekilde yol alır iken bilir ki düşmez bu akan yaşlarının yükselttiği suda.










Yorumlar

  1. Aşk = Acı ... Hüzün çöktü içime. Güzel yazı teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk olanı süründürür, benim gibi olmayanı ise dillendirir.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. '' Çöle dönmüş ise sevgilinin kalbi neye yarar aşığın kuru gözyaşları. ''

    Çöle döndükten sonra yürek telafisi mümkün müdür acep? Ne güzel bir kaleminiz var. Ne kadar içten cümleler. Yüreğime dokundu. Hayran oldum! Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Bu tür pekiştireçler motive ediyor. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Aslında aşk ve göz yaşı ne kadar tezat düşüyor birbirine anlam olarak.Aşk mutluluk,gözyaşı üzüntü yüklü..Çok güzel bir yorumlama yapmışsınız.Yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylemiş olduğunuz dörtlünün yeri hiçbir zaman stabil olmamıştır, olmayacaktır.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Aşk...

    Seni rezilde eder vezir de.

    Allah hepimize hayırlı bir eş nasip etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk gerek her bir nefese. Girdiği cana can katsın diye.
      Amin diyelim canı gönülden.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Aşk... Gerçek Aşk duygusunu Dindar insanların yaratabileceğini okumuştum. Ölmeden önce ölen insanlar bunu gerçekleştirebiliyormuş. Aşk güzel bir duygu, gözyaşı ile beraber tabiki..
    Umarım aradığın aşka rastlarsın diyeceğim ama Aşkı bir kalıba sokan biziz, o kalıbı arıyoruz ama ne yazık ki bulamıyoruz..
    Saygılar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, buna ilahi aşk diyorlar. Fuzuli'den tutun Şeyh Galib'e, Mevlana'ya. Aşk onlara göre tende değil ruhtadır. Gözyaşının karışmadığı aşkın hamuru tutmaz.
      Çok teşekkür ederim katkılarınız için.

      Sil
  6. Sertaç bey kesif etkinligime katildiginiz için tesekkür ederim. Bloglarinizi takibe alamadim. Eve gidince bilgisayarda tekrar deneyecegim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Çok içten bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalbimizden damıttıklarımız sadece.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Almisim bilgisayardan bakinca gördüm 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için gerçekten çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. güzel yazmışsın. o fotoda neleeeer görmüşsüün yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflar ve sözcükler. İnsanların hayatlarını özetler. Tek bir fotoğraf veya tek bir kelime yeter buna.

      Sil
  10. Çarpıcı ve içten....tebrik edilesi...
    Aşkın aynası gözlerdir....ve kalbin pencereleri...
    Siz de bu pencerelerin ıslak acziyet halini...serzenişini... çok güzel tarif etmişsiniz...
    Aşkın kaynağına varmanız...kaynaktan doya doya tatmanız temennisiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. Arada saçmalamak lazım blogunu keşif etkinliğinden geliyorum, ve sizi takibe aldım. bende beklerim, sevgiler...
    www.soslubadem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz. Ben de takibinizdeyim.

      Sil
  12. son yazımda varsın ama gördün de miii :)

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğendiğinize çok sevindim.

      Sil
  14. heeey baksanaaa, şimdi bana da yorum yazmışsın yaa yanlışlıkla, blog keşif ertkinliğinden geliyorum, blogunuzu izlemeye aldım diye, ya zaten sen beni çoktandır izliyorsun kii, yorum bile yaptın, hatta bak bugün ben de blogunu yazmıştım, sen bana üye olalı bir kaç hafta oldu kiii :) ben de zaten geliyom bloguna. ben bloglara üye olmadan okuyom ama herkesi okurum kiii :) sen baksana, dünkü son yazıma bakmadan yorum yapmışsın ya, baksaydın ismini de görecektin ki yazının içindeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, haklısın. Şimdi fark ettim. Çok teşekkür ederim. Şunun kontrolünü bir türlü yapamadım. :) İlginç oldu. :)

      Sil
  15. Aşk herkesin tatması gereken harika bir duygu, enerji veriyor.
    Blogumu ziyaretiniz için çok teşekkür ederim, ben de sizi izliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil

Yorum Gönder